Pazartesi, Kasım 18, 2013

Taze Kişnişli Sebze Çorbası


  Bayilirim kisnise (( benim icin kinzi ( Karadeniz - ozellikle Artvin - yoresinde kisnise verilen ad )). Salataya cok yakisir. Goruntusu ayni maydanoz gibi; ama kokusu ve tadi bambaska.

  Her zaman oldugu gibi bugun de canim corba istedi. Kinziyi de kullanmak istiyordum. Cunku bir an once bitirmezsem bozulacak. Taaaa Artvin' den getirdim. Ne yazik ki burada hemen bulunamiyor. Belli pazarlarda var. Ama ben ne yaptim. Tohumunu aldim ve balkonumda yetistirecegim :)))

  Sonuc olarak cooook lezzetli bir corba yapmis oldum.

  Taze Kişnişli Sebze Çorbası:

  • 1 avuc mercimek
  • 1 avuc pirinc
  • 1 orta boy patates ( kup kup kestim ) 
  • 1 orta boy havuc ( yuvarlak kestim )
  • 1 kuru sogan
  • 1 kasik domates salcasi
  • 1 avuc taze kisnis ( yani kinzi :)
  • 4-5 dis sarimsak
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi
  Hazirlanisi:

  Once soganlari zeytinyag ile biraz kavurdum. Cok fazla degil. Domates salcasini ekleyip biraz daha karistirdim. Sonra mercimek, pirinc, patates, havuc, sarimsak ve kisnisi ekledim. Ve de su. Kaynayip, malzemeler yumusayinca el blendirindan gecirdim. 

  Afiyet olsun ♥

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder